Ontdek waardevolle inzichten over visie, marketingcommunicatie, creatie, leiderschap, persoonlijke groei en zingeving!
Kennisbank
In de kennisbank van Jannis Lootens vind je een schat aan informatie over visie, marketingcommunicatie en branding. Maar ook over leiderschap, zingeving en persoonlijke groei.
Of je nu op zoek bent naar diepgaande artikelen, praktische tips, of inspirerende casestudies, hier vind je alles wat je nodig hebt om jouw marketingstrategie te versterken en je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Ontdek de nieuwste trends, bewezen strategieën en waardevolle inzichten die je direct kunt toepassen.
Waarom optimisme buitengewone moed vereist?
Moed boven comfort Het woord optimisme komt oorspronkelijk uit het Latijn, optimum, en betekent vrij vertaald “het vertrouwen in het beste van dat wat mogelijk is”. Men schat dat ongeveer 25% van een optimistische houding gebaseerd is op genetische aanleg.…
Lees verderDe “schokdempende” impact van veerkracht op mentale gezondheid
De kracht van veerkracht ‘Je hart is belangrijker dan je ratio', zei Steve Jobs ooit in een interview; 'Als ik naar mijn eigen verleden kijk dan zie ik dat. Soms vraag ik me af of ik met de juiste dingen…
Lees verderOntdek het archetype dat jouw merkbeleving onweerstaanbaar maakt!
Ik geloof dat echte verhalen met emotie een hart raakt. Elke organisatie heeft een eigen verhaal te vertellen. Het is de kunst om dit verhaal op een unieke en herkenbare manier te delen met je doelgroep. Door consistent te communiceren…
Lees verderHoe ‘van betekenis zijn’ jouw leven radicaal kan transformeren
Make meaning not money Guy Kawasaki zei het al in 2004, maar het lijkt steeds relevanter te worden. ‘The fundament of a great company is making meaning, not money.’ Bedrijven die zijn ontstaan met als doel de wereld te veranderen,…
Lees verderDe emotionele kracht van slowcooking, ook bij contentmarketing
Procesuitdaging van idee tot de realisatie Binnen een creatief bureau en bij creatie voor contentmarketing komen de volgende vragen en verzoeken regelmatig voorbij: ‘Ik wil graag een beknopt idee’, ‘Wat kost een guerrilla campagne of een website?’ of ‘Ik wil…
Lees verderHoe bewustwording van je denken leidt tot ongekende resultaten
De kans om je brein te stimuleren ‘Wat wil je eigenlijk bereiken?’, vroeg ik van de week aan mijn gesprekspartner die al zijn zorgen uitte over het gedrag en de houding van één van zijn team-members. ‘Het is niet goed,…
Lees verderInzicht schetsen
Ontdek hier schetsen gericht op onderwerpen zoals marketing & communicatie, leiderschap, persoonlijke groei en zingeving. Intentie van Jannis Lootens is met deze schetsen heldere inzichten te bieden binnen de thema's om de vaak complexe ideeën te vereenvoudigen en te verhelderen.